Głównym celem studiów religioznawczych II stopnia jest kształcenie ekspertów w zakresie wiedzy o religii w jej kulturowych i społecznych uwarunkowaniach. Nasz program jest otwarty zarówno dla absolwentów studiów religioznawczych I stopnia, jak i osób z licencja-tem w dziedzinie nauk humanistycznych i społecznych. W toku dwuletnich studiów stu-dent/ka zdobędzie:
• pogłębioną wiedzę i rozumienie zjawisk religijnych w kontekście społecznym i kultu-rowym z perspektywy nauk humanistycznych i społecznych;
• umiejętność samodzielnego prowadzenia badań naukowych, w tym twórczego formu-łowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem odpowiednich metod jako-ściowych i ilościowych;
• wiedzę o najważniejszych stanowiskach teoretycznych współczesnego religioznaw-stwa;
• zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy religioznawczej do diagnozowania i rozwiązywania problemów współczesności.
W toku studiów oferujemy kursy ogólnokierunkowe i fakultatywne związane z badaniami prowadzonymi w Instytucie Religioznawstwa. Współpracują z nami – prowadząc unikalne kursy – wybitni specjaliści z kraju i zagranicy. Indywidualne badania studenci prowadzą w ramach seminariów tematycznych i magisterskich. Nasi studenci mogą również pisać prace „wdrożeniowe” we współpracy z potencjalnymi pracodawcami w ramach programu Paida-gogos Plus.
W programie studiów II stopnia oferowane są cztery scieżki specjalizacyjne:
• Antropologia religii
• Mity i idee religijne
• Religia – kultura – media
• Współczesne problemy religii.
Profil absolwenta
Studia II stopnia służą wykształceniu wysokiej klasy specjalistów przygotowanych do:
• kontynuowania badań naukowych w szkołach doktorskich;
• podjęcia pracy w obszarze nauki, edukacji, kultury i administracji, na stanowiskach wymagających samodzielności, odpowiedzialności i gotowości do podejmowania decyzji, a także pełnienia funkcji kierowniczych, tak na polskim, jak i na zagranicznym rynku pracy, w charakterze specjalisty w zakresie popularyzacji wiedzy i edukacji, doradztwa i ekspertyz w kwestiach związanych z różnorodnością religijną i kulturową oraz zapobieganiem konflik-tom światopoglądowym i ich rozwiązywaniem.